Translate

czwartek, 26 września 2013

ONCILLA transporter opancerzony


ONCILLA transporter opancerzony ze Stalowej Woli jednak nie jest to pojazd z Huty Stalowej Woli ,pojazd został zbudowany w prywatnej firmie MISTA . MISTA jest znana z produkcji sprzętu do budowy dróg szczególnie równiarek , firma razem z zagranicznym partnerem zainwestowała w produkcje specjalną . Pojazd jest zbudowany według schematu przedział napędowy z przodu z tyłu przedział desantu czyli budowa klasyczna pojazdów bojowych . Pancerz pojazdu chroni go przed amonicją  przeciwpancerną 7,62 x 5mm jest możliwość  montażu  dodatkowego opancerzenia pojazdu które chroni przed pociskami 12,7mm do poziomu STANAG4269. Podstawowym uzbrojeniem pojazdu jest WKM 12,7mm na zdalnie sterowanym stanowisku . Wnętrze pojazdu jest  przystosowane do przewozu 6 osób na desancie , kierowca i dowódca siedzą na przodzie pojazdu , wnętrze pojazdu jest wentylowane i klimatyzowane.Transporter opancerzony ONCILLA  jest napędzany silnikiem DEUTZ BF 4M 1013 FC o mocy 190,5KM, posiada 5-cio biegową automatycznąm skrzyniom biegów ALISON S 1000 i przekładnie rozdzielczą która zapewnia prędkość pojazdowi 105km/h. Pojazd może brodzić na głębokość 1metra ,koła MICHELIN posiadają system automatycznego pompowania kół oraz kołnierze HUTCHINSON które zapewniają poruszanie się pojazdu po przestrzeleniu opon do 50km/h. Pojazd posiada bardzo dobre możliwości terenowe pozwalające na wysoką dzielność terenową , pojazd posiada celownik PZU-7 oraz telewizyjny system kierowania ogniem (SUO)  oraz laserowy dalmierz . WKM 12,7mm jest sterowany automatycznie joistykiem  a cele są obserwowane na 12 calowym kolorowym monitorze .ONCILLA jest ciekawym przykładem , żę polska prywatna inicjatywa wchodzi na rynek produkcji specjalnej chociaż prezentowany pojazd raczej moim zdaniem nie jest przydatny na rynku polskim  ale jest ciekawą ofertom eksportową , na świecie jest duże zainteresowanie pojazdami opancerzonymi  z napędzie 4x4. Dziękuje czytelnikom mojego bloga i zapraszam do komentowania moich wypowiedzi .

środa, 25 września 2013

Modernizacja STARA 266


Jednym ze sposobów wymiany jakościowej sprzętu transportowego w WP jest oprócz wymiany na nowsze modele pojazdów  jest ich modernizacja . W  Starachowicach kolebce starów znajduje się firma STAR SAN DUO która zajmuje się modernizacjom STARA266 dla potrzeb WP i innych instytucji posiadających ten typ pojazdu.Firma ta zajmuje się głęboką modernizacją pojazdów ,tak naprawdę z całego Stara zostaje rama pojazdu oraz parę mniejszych elementów . STAR 266 MS bo tak się nazywa zmodernizowany pojazd ma nową kabinę odchylaną hydraulicznie z ogrzewaniem postojowym i możliwościom montażu klimatyzacji posiada filtrowentylacje i właz desantowy , kabiny są dostępne w trzech rodzajach standardowa , wydłużona 2 lub 3 osobowa ,oraz załogowa 7 osobowa.Oprócz kabiny wymieniono silnik na IVECO Tector  F4AE0491, jest to jednostka czterocylindrowa , rzędowa , turbodoładowana ,Common Rail  o mocy 170KM o pojemności 3920cm , Max moment obr.560Nm.Wymianie podlegają też skrzynia biegów na skrzynie EATON FS-5206B sześciobiegowa , skrzynia rozdzielcza typSR 380M , dwubiegowa sterowana elektropneumatycznie  z odłącznym   napędem  mostu przedniego , przełożenie szosa / teren: 1/ 1,86. Wytwórca ze Starachowic wymienia też układ kierowniczy , mosty napędowe , instalacje elektryczną ,zabudowa jest podyktowana wymaganiami odbiorcy od skrzyni ładunkowej po warsztat, zresztą firma produkuje te wyroby  dla innych pojazdów. Kończąc dzisiejszego bloga chce podkreślić , żę niema na świecie armii która posiada 100% nowoczesnego sprzętu w swoim arsenale , armie najbogatszych krajów na świecie też modernizują swój sprzęt  a w szczególności sprzęt transportowy , w blogu opisałem  po łebkach modernizacje STARA 266 , gdyż jest prawdziwym ,, wołem roboczym'' naszego wojska i na pewno nie stać nas na całkowitą wymianę tych pojazdów.

środa, 18 września 2013

Wóz Wsparcia Ogniowego WILK




WZM na MSPO2013 przedstawił wóz wsparcia ogniowego WILK ,pojazd przeznaczony jest do zapewnienia wsparcia ogniowego innym rodzajom wojsk oraz do samodzielnego zwalczania  celów  naziemnych , powietrznych i nawodnych.Pojazd jest połączeniem podwozia KTO Rosomak , sprawdzonym w warunkach bojowych  co też jest ważne i systemu wieżowego CT-CV 105mm.System CT-CV to jest dwuosobowa wieża uzbrojona w działo kalibru 105mm współpracujące z każdą amunicją i pociskami rakietowymi FALARICK 105. Działo jest  stabilizowane a maks.Kąt podniesienia dział wynosi 42 stopnie . Stabilizacja zapewnia skuteczne zwalczanie celów ruchomych w trakcie jazdy przy zasięgu do 5000m. System posiada automatyczny system załadowczy oraz najnowszej generacji dzienno-nocny system obserwacji dookólnej pracującym w trybie Hunter-Killer.System CT-CV może być sprężony z karabinami maszynowymi 7,62 lub 12,7mm system zapewnia ochronę załogi do poziomu 4STANAG4569 i posiada system obrony przed broniom ABC. WILK  jest skuteczną broń przeciwko zagrożeniom na współczesnym polu walki ,ciekawe czy pojazd zainteresuje urzędników w MON .

sobota, 14 września 2013

WZM Siemianowice na MSPO2013

WZM  wystawił wiele prototypów na bazie Rosomaka oraz jeden pojazd doświadczalny SZAKAL2.Zakłady w Siemianowicach Śląskich cały czas opiera się na podwoziu Rosomaka mniej lub więcej zmodernizowanego , producent na MSPO2013 model pojazdu aktualnie użytkowanego przez WP oraz pojazd z wieżom innego modelu oraz wieżom wozu wsparcia ogniowego  z armatom 105mm . Poniżej przedstawiam fotografie tych pojazdów w następnym wpisie będzie więcej o SZAKAL-u , zapraszam.
Więcej wiadomości o tym projekcie w następnym wpisie .

środa, 11 września 2013

Nowości PZL-Świdnik i AugustaWestland

Jak podaje producent jego wyrób AW149 jest najnowszym produktem tej firmy , spełnia wszystkie wymagania stojące przed śmigłowcami wojskowymi .Śmigłowiec może mieć najszerszy zakres polonizacji ,oraz eksploatację przez okres 30-40lat.przedstawiam fotografie AW149 na MSPO 2013.