Translate

niedziela, 11 maja 2014

Polski Samolot Bezpilotowy PW-141 Samonit




Samolot bezpilotowy PW-141 Samonit powstał w 2007 roku w wyniku współpracy Zakładu Samolotów i Śmigłowców Politechniki Warszawskiej i zespołu projektowego Aerodes a szefem projektu został prof.dr hab.inż.Zdobysław Goraj , stworzono dwie wersje samolotu w wersji klasycznej z ogonem (oblot08.12.2009r.)i wersja bezogonowa (oblot06.05.2010r.) .Propozycja bezogonowa jest konstrukcją rewolucyjna gdyż nikt nie zaprojektował samolotów bezpilotowych w układzie latającego skrzydła i tą właśnie wersją zainteresowane są nasze siły zbrojne .Platforma bezzałogowa jaką jest Samonit może wykorzystywać różne systemy wykrywania tak w dzień i w nocy np.Aparaturę FLIR i SAR w zależności od zamówień odbiorcy a mogą być to nie tylko siły zbrojne ale także Straż Graniczna ,Straż Pożarna , Służby Leśne itp.Sama platforma Samonita ma służyć do testowania płatowca do celów budowy większej konstrukcji .Samolot napędzają dwa silniki Komatsu Zenaach ZG80B o mocy 5,5kW(7,5KM) każdy a konstrukcja jest zbudowana z kompozytów epoksydowo-węglowego , rozpiętość samolotu wynosi-4,4m,długość-2m,powierzchni nośna-1,9mkwadratowego ,masa własna-29kg,ładunek max-38kg, masa startowa-69kg,predkość max-190km/h , wznoszenia-4,9m/s ,czas wznoszenia na 6000m-45' , czas lotu-20h.Wielu czytelników zada sobie pytanie dlaczego opisuje mało znaczące i służące tylko rozpoznaniu samoloty bezpilotowe , a dlatego , że samoloty bezpilotowe stanowią polską specjalność w europie a po doświadczeniach po konflikcie w Gruzji gdzie Izraelskie aparaty bezzałogowe nie zdały swojej funkcji gdyż wcześniej sprzedano kody i specyfikacje sprzedano Rosji , oraz po przechwyceniu przez Iran Amerykańskiego samolotu bezzałogowego bardzo ważna się stała kwestia produkcji tego typu uzbrojenia w Polsce.

Samonit w czasie pokazów w bazie lotniczej w Mińsku Mazowieckim.
Samonit w czasie wznoszenia na tych samych pokazach.
I lądowanie te same pokazy.
Pokazy dla Vipów w Mińsku Mazowieckim.

Lot PW-141 Samonit.
Pokaz na lotnisku.
Samonit w pierwszej wersji z usterzeniem tylnym .
I wersji z silnikami ciągnącymi (śmigła do przodu).
Lot PW141.
I wizja komputerowa PW-151 Kusy samolotu będącego wersją rozwojową PW-141 i już uzbrojoną.
I rzuty Kusego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz