ty importowane co znacząco podnosiło cenę całego zestawu(np.Radar Ericson Microwave System Eagel produkcji Szweckiej lub kamera termiczna IR SAGEM z Francji) . Dla tego projektu zakupiono licencje nowoczesnego działka Oerlikon KDA ze Szwajcarii zasilane nabojami 35x228mm które może razić cele od 4000m.Podwozie Loary jest to zmodernizowane podwozie od T-72 z silnikiem wysokoprężnym W-1000 o mocy (625kW) czyli 1000KM .Pojazd jest wyposażony w polski radar obserwacji okrężnej i w polskie kamery i dalmierze laserowe , Loara może współpracować z radarem NUR-22 i systemem dowodzenia Łowcza-3.MON nie zauważył jak nowoczesna to jest konstrukcja i zasłaniając się wysoką ceną zestawu zamówił tylko symboliczną ilość Loar(ok.8sztuk) a podstawowym zestawem ochrony powietrznej pozostaje ,,Szyłka'' stopniowo modernizowana do standardu ,,Biała''. Duże zainteresowanie systemem Loara wykazują Indie ale bez wsparcia politycznego eksport Loary jest raczej niemożliwy , jedną dobrą wiadomością w tej historii jest to , że główne uzbrojenie Loary działka KDA produkowane przez HSW są wykorzystywane do innych projektów dział przeciwlotniczych (nowe działo dla Marynarki Wojennej) i tak chociaż nie zmarnują się pieniądze wydane na licencje .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz