Translate

wtorek, 24 września 2013

Wielozadaniowy Pojazd Opancerzony AMRV


Firma GERMAZ powstała w 1992 roku i od początku swojej działalności była związana z motoryzacjom , jest wiodącym dilerem marki FORD oraz od 1997roku produkuje zabudowy do pojazdów specjalnych.Zabudowy są produkowane na pojazdy FORD-a , ale też na inne marki np.MERCEDES ATEGO, są to pojazdy na potrzeby rynku cywilnego ,wozy gaśnicze,karawany , wywrotki , izotermy. Na MSPO 2013 producent z Wrocławia przedstawił pojazd wielozadaniowy z rodziny AMRV , głównym zdaniem tego pojazdu jest transport żołnierzy oraz sprzętu na pole walki i z,ale o zwiększonej odporności na miny oraz improwizowane ładunki wybuchowe,jak pokazały konflikty w Iraku i Afganistanie na tego typu pojazdy było olbrzymie zapotrzebowanie . Pojazd wystawiony na MSPO 2013 służy do transportu 4żołnierzy wykorzystany może być do prowadzenia akcji konwojowo-patrolowych , oraz wspierania ogniem broni pokładowej grup szturmowych , pojazdy tego typu mogą przewozić do 1500kg ładunku w terenie, producent przedstawił całą gamę nadwozi dla tego pojazdu od sanitarek , wozów dla Policji i wyrzutni rakiet do wozów dowodzenia ale wszystkie te wozy łączy wysoka ochrona przeciwminowa na poziomie 4a/4bSTANAG4569A.Budowa pojazdu oparta jest na MERCEDES-BENZ UNIMOG w wersji militarnej FGA 12,5 , silnik też jest Mercedesa jest to model OM92LA, 4cylindry turbo diesel o pojemności 4800cm o mocy 164kW i momencie obrotowym 1200-1600Nm,szerokość pojazdu 2420mm , długość całkowita 5870mm , wysokość 2640 ,rozstaw osi 3850mm , kąt natarcia 43 stopnie , średnica zawracania 16,5m ,ochrona balistyczna na poziomie 2 STANAG4569A z możliwością  zwiększenia do poziomu 3 lub 4 STANAG4569A.Jak widać po wyrobie z Wrocławia wynalazek  z RPA o podwoziu w kształcie litery V zmniejszający skutki eksplozji min przeżywa drugom młodość w realiach wojny asymetrycznej.Martwi fakt , że zbliża się termin zakończenia misji  w Afganistanie i urzędnicy z MON nie będą skłoni wydać pieniędzy na tego typu pojazd.
Widok boczny na AMRV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz