Geneza powstania samolotu transportowego Y20 sięga 2000 roku kiedy to rozpoczęto badania badania nad nowym transportowcem dla lotnictwa wojskowego Chin . Prace nad prototypem prowadzi 603 biuro konstrukcyjne oraz biura konstrukcyjne zakładów XAC,CAC i SAC ( zakłady w miastach Xian , Chengdu i Shenyangu ) głównym konstruktorem całego projektu jest Tong ChangHong z Xian . 20 sierpnia 2009 roku pokazano makietę samolotu w skali 1:1 a w 2013 roku prototypy pierwszy raz wzniosły się w powietrze . Tak naprawdę gołym okiem laika samolot przypomina po trochu dwie konstrukcję rosyjską IŁ-76 oraz trochę amerykański Boing C-17 Globemaster III tak naprawdę biorąc pod uwagę jego dane techniczne Y 20 : załoga-3osoby,długość-46metrów , wysokość-15 metrów , rozpiętość skrzydeł -44metrów , masa ładunku -66ton a zasięg to 1000 kilometrów , to samolot przypomina bardziej IŁ-76 . Oprócz danych technicznych Y 20 zbliża do konstrukcji rosyjskiej także niemal identyczna budowa podwozia . Naprawdę nie wiele wiadomo o danych chińskiej konstrukcji ( wszystkie dane techniczne są nie zweryfikowane pochodzą od przedstawicieli chińskich producentów ) ale jedynym widoczną wadą konstrukcji Y 20 są jego docelowe silniki są to 4 silniki WS-20 są to niestety przestarzałe silniki wywodzące się z czasów związku radzieckiego , są to bardzo paliwo i olejożerne jednostki nie spełniające współczesnych norm spalania i nie posiadają dopalania . Y20 jest konstrukcja która ma dać Chiną dodatkowe atrybuty państwa mocarstwowego jakim one chcą się stać . Posiadając flotę samolotów transportowych mogących przenosić duże ładunki w każdym miejscu globu , mając w ten sposób na politykę globalną , a czy konstrukcja Y 20 jest nowoczesna chyba nie koniecznie .
Y20 w czasie startu .
I lądowania .
Y20 w czasie kołowania i od przodu .
Widok z satelity w czasie prób .
Kołowanie drugiego prototypu ( malowanie wojskowe ) .
I ten sam prototyp ląduje .
Wznoszenie się pierwszego prototypu ( Chiny testują 3 prototypy Y20 ) .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz