Translate

poniedziałek, 2 grudnia 2013

NIMR




Historia pojazdu NIMR  miała swój początek w Rosji w 1999 roku , tam to rosyjski producent GAZ zawarł umowę z firmą Bin Jahr Group z  ZEA ( Zjednoczone Emiraty Arabskie ) . Producent  rosyjski miał zbudować prototyp pojazdu klasy MRAP a firma z ZEA wykładała na pojazd pieniądze . Niestety po pewnym czasie drogi obydwu partnerów rozeszły się , Rosjanie na bazie prototypu stworzyli GAZ-2330 Tiger , a partner z ZEA stworzył pojazd o nazwie NIMR ( Tygrys ) . Pojazd pierwszy raz przedstawiono  publicznie na IDAX w Abu Dhabi w 2000 roku producent Bin Jahr Group postanowił stworzyć wersję opancerzoną , została ona przedstawiona w 2005 roku i nazwana NIMRII . Po przedstawieniu wersji opancerzonej Armia ZEA zamówiła około 500 sztuk różnych wersji , producent uzyskał  także zamówienie eksportowe do Libanu opiewające na 117 sztuk mało tego pojazd testowany jest także w Libii . Producentowi z ZEA udało się to co nie udało się firmie GAZ zainteresować swoim pojazdem odbiorcy krajowego i na eksport , pojazd może uzyskać o wiele więcej odbiorców zagranicznych poprzez bardzo dobre przystosowanie do warunków pustynnych ( bardzo dobra praca w warunkach temp.+55stopniC i wyższej ) . Pojazd napędza silnik Cummins ISBe 245 o mocy 243KM i maksymalnym momencie obrotowym 750Nm napęd przenosi skrzynia Allison model S 1000 jest to skrzynia hydrauliczna o 5 przełożeniach . Opancerzenie pojazdu jest na poziomie 3 według STANAG 4569 oraz przeciwminowym 2a/2b ( w zależności od wersji ) . Dane techniczne : załoga 2+6-8osób , masa-6t, ładunek-2t, długość-5,5m , wysokość-2,1m , szerokość-2,2m , rozt. osi -3,3m , moc-27KM/t , prędkość maks.-135km/h.Podsumowując producentowi z półwyspu Arabskiego udało się dzięki zmodernizowaniu wcześniejszego projektu Rosyjskiego wyprzedzić w produkcji znanego na świecie producenta jakim jest GAZ . .

NIMRII na testach w Libii .
NIMIR na ulicach Bejrutu .