Translate

wtorek, 1 października 2013

Bezzałogowy Śmigłowiec ILX-27


Bezzałogowy Śmigłowiec ILX-27 powstał jako wspólny projekt Jnstytutu Lotniczego , Istytutu Technicznego Wojsk Lotniczych  oraz Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr.1 w Łodzi . ILX-27  został pierwszy raz pokazany publicznie w tamtym roku  na salonie lotniczym w Berlinie na ILA 2012 , polska publiczność zobaczyłaILX-27 na tegorocznym MSPO w Kielcach . Na zdjęciach widzimy nowoczesną i zwartą konstrukcje , dziwi jednak fakt zamontowania na tak małej konstrukcji  tak ciężkiego uzbrojenia , wydaje się , że czterolufowy  karabin napędowy WLKM  nie jest odpowiedni do tej konstrukcji . Po krótkiej rozmowie z przedstawicielami projektantów na MSPO stwierdzają , ze docelowym uzbrojeniem  ILX-27 ma być km kal. 7,62mm. Zaraz po zakończeniu  MSPO śmigłowiec miał przejść próby na poligonie w Zielonce a termin zakończenia testów przypada na jesień tego roku , co jest uzależnione od warunków pogodowych . Sam prototyp może być podany wieloma modyfikacjami , projektanci rozważają wymianę silnika na turbinowy  co dało by zwiększenie możliwości operacyjnych śmigłowca (większa prędkość ,większa masa uzbrojenia) , rozważa się montaż silnika GTD-350 wcześniej montowanego na śmigłowcach Mi-2 . Po rozmowach na MSPO można było się dowiedzieć , żę sam projekt nie przebiega idealnie  konstruktorzy mieli problem z drganiami śmigłowca . Na śmigłowcu widzimy oprócz uzbrojenia  głowicę elektrooptyczną  WH-1 o parametrach w widzialnych świetle dziennym ( rozdzielczość 1920x1080 ogniskowa 4,7-94mm) kamera pracuje w podczerwieni ( rozdzielczość 640 x 480pasmo 8-12qm) . Projekt ILX-27 jest bardzo interesujący  , w WP brakuje większej ilości BSL (bezpilotowe środki latające ) , wystawcy na MSPO informowali ,że istnieje duże zainteresowanie ILX-27 przez zagranicznych odbiorców . ILX-27 musi wyrosnąć z wieku dziecięcego w wiek dorosły , czyli musi przejść z drogi prototypu do gotowego wyrobu i zostać przyjęty na uzbrojenie WP wtedy producenci śmigłowca mogą myśleć o sukcesie eksportowym . Przedstawiam kilka fotek śmigłowca.
Boczny profil śmigłowca.
Śmigłowiec na ILA 2012.
ILX-27 na testach fabrycznych.
ILX-27 widok od tyłu .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz