Translate

piątek, 18 października 2013

ŻUBR-P udany pojazd z Kutna


12 marca 2008 roku po raz pierwszy zaprezentowano publicznie prototyp wersji specjalnej Żubr-P , powstał jako nośnik systemów specjalnych np. Radaru N-26/MMSR systemu POPRAD w podstawowej wykorzystuje podwozie IVECO Cargo 4x4 (napęd na wszystkie koła ) oraz silnik IVECO NEF N60ENTL o mocy 202kW (275KM) w nowszych wersjach oczywiście są nowsze modele silników . Pojazd został tak zaprojektowany aby mógł  zmieścić się w ładowni samolotu transportowego C- 130 HERKULES . Według producenta pojazd jest odporny na przestrzeliny z broni o kalibrze 12,7 mm oraz odporny na wybuchy np. min pułapek  dzięki opancerzeniu pod podwoziem w kształcie litery V które rozpraszają siłę eksplozji . Pojazd spełnia wymagania kóloodporności oraz odpowiednią na odłamki pocisków artyleryjskich w klasie 4 , zaś odłamkoodporności  w klasie 3a/3b . Pojazd ma ładowność 2000 kg dodatkowo może ciągnąć przyczepę o masie 1500 kg , pierwszy Żubr-P został przekazany Wojsku Polskiemu 8 lutego 2011 .Pojazd został opracowany w wersjach , jest środkiem transportu samobieżnego systemu przeciwlotniczego POPRAD , powstała też wersja WD (Wozu Dowodzenia ) i dla Policji o nazwie ARGUS która została też przyjęta do produkcji . Przedstawiam parę fotografii pojazdu , pojazd na zdjęciu pod tytułem jest to pojazd w najnowszej wersji o zmienionych reflektorach .